Это изображение является точной фотографической репродукцией оригинального двумерного произведения изобразительного искусства. Данное произведение изобразительного искусства само по себе находится в общественном достоянии по следующей причине:
Public domainPublic domainfalsefalse
Это произведение находится в общественном достоянии в США и тех странах, где срок охраны авторского права равен жизни автора плюс 100 лет и менее.
Boarisch | беларуская (тарашкевіца) | български | català | česky | dansk | Deutsch | Zazaki | English | Esperanto | español | فارسی | suomi | français | Igbo | italiano | 日本語 | 한국어 | lietuvių | македонски | മലയാളം | Bahasa Melayu | Plattdüütsch | Nederlands | norsk nynorsk | norsk bokmål | polski | português | română | русский | slovenščina | svenska | Türkçe | 中文 | 中文(简体) | 中文(繁體) | +/−
Этот файл был определён как свободный от известных ограничений авторского права, а также связанных и смежных прав.
Официальная позиция, занятая «Фондом Викимедиа», заключается в том, что «точные репродукции двумерных произведений изобразительного искусства, находящихся в общественном достоянии, также находятся в общественном достоянии, и заявления об обратном представляют собой нападки на саму концепцию общественного достояния». Для получения подробной информации см. Commons:When to use the PD-Art tag. Эта фотографическая репродукция, следовательно, также считается находящейся в общественном достоянии.
Просим учитывать, что в зависимости от местного законодательства повторное использование этого контента может быть запрещено или ограничено в вашей юрисдикции. См. Commons:Reuse of PD-Art photographs.
История файла
Нажмите на дату/время, чтобы посмотреть файл, который был загружен в тот момент.
{{Information |Description={{en|'''Visitation'''}} Oil on oak panel, 57 x 52 cm, Staatliche Museen, Berlin |Source=[http://www.wga.hu/art/d/daret/stvaast2.jpg Image from Web Gallery of Art] (WGA has given permission for use of images on Wikipedia.) |Date=
Использование Daret Visitation.jpg в th.wikipedia.org
การเสด็จเยี่ยม
Метаданные
Файл содержит дополнительные данные, обычно добавляемые цифровыми камерами или сканерами. Если файл после создания редактировался, то некоторые параметры могут не соответствовать текущему изображению.
Примечание JPEG-файла
DARET, Jacques
(b. ca. 1404, Tournai, d. 1470)
Visitation
1434-35
Oil on oak panel, 57 x 52 cm
Staatliche Museen, Berlin
Robert Campin, who is generally identified as the Master of Flémalle, had a workshop in Tournai from 1406 at the latest, and, as we know from several documents, it received many commissions from the city, various institutions, and private individuals. According to a document (which is a copy of old records of the painters' guild, dating from around 1482, that is to say some 50 years later) a certain Jacques Daret was an "apprentice" in the workshop at about the same time as Rogier van der Weyden; he joined it on 12 April 1427 and became a master on 18 October 1432. We do know, however, that Daret had already been working with Campin for over ten years, so he must have learned his trade as a painter long before 1427; the description "apprenticeship" cannot therefore be correct for him at this period. We may assume that both Daret and Van der Weyden completed their real apprenticeship earlier and they must have worked together in Campin's workshop around 1430 as trained painters.
Four paintings executed by Campin's pupil Jacques Daret in 1434-35 for Jean du Clercq, abbot of St. Vaast in Arras, are extant and are unusually well documented. They originally ornamented the wings of an altar shrine decorated with alabaster sculptures. In these panels Daret shows himself a capable if not particularly innovative or sensitive artist, very closely related to Rogier and in particular to the Master of Flémalle. Daret's Visitation of Mary is so similar to Rogier's painting of the same subject (Museum der Bildende Künste, Leipzig)), which is certainly later, that we have to assume they had a common model. And Daret follows one picture from the "Flémalle group" so closely, the Nativity now in Dijon Museum, that it can almost be called a free copy.
This kind of painting, which now appears mediocre in comparison with the works of masters such as Rogier van der Weyden, was still so new and unusual in its time that a chronicler tells us how the donor, Jean de Clercq, seen here kneeling on the left with his abbot's insignia, proudly showed this altarpiece wing to the participants in the peace conference negotiating the Treaty of Arras in 1435.